У ОШ ,,Деспот Стефан Високи,, у Деспотовцу дана 18. априла 2024. године, одржана је радионица на тему ,,РОДНА РАВНОПРАВНОСТ,, у оквиру програма Промоција хуманих вредности.

СВА ДЕЦА ИМАЈУ ПОТРЕБУ ДА СТЕКНУ ИДЕНТИТЕТ КОЈИ ОДГОВАРА ЊИХОВОМ БИОЛОШКОМ ПОЛУ. СТИЧУ ГА КРОЗ ОПОНАШАЊЕ И ИДЕНТИФИКОВАЊЕ СА ИСТОПОЛНИМ РОДИТЕЉИМА.

ПОЛ, РОД, РОДНИ ИДЕНТИТЕТ, РОДНЕ УЛОГЕ, РОДНИ СТЕРЕОТИПИ, РОДНА ОЧЕКИВАЊА

Није изненађење што предшколска деца уче да се идентификују са родом тако рано. Родитељи и пријатељи још у раном узрасту имају обичај да поклањају деци играчке које су повезане се њиховим родом. Чим деца схвате којем „родном племену“ припадају, почињу више да реагују на родне етикете, објашњава Корделија Фајн, психолошкиња са Универзитета у Мелбурну.

То потом почиње да утиче и на њихово понашање.

На пример, чак и начин на који је играчка представљена може да промени интересовање детета за њу. Показало се да се девојчице више заинтересују за типично дечачке играчке ако су оне розе, на пример.

То, међутим, има своје последице. Ако дајемо само девојчицама, али не и дечацима, лутке и сетове за улепшавање, то их наводи да се повезују са тим интересовањима.

Дечаци могу да се наведу да воле активнија интересовања преко аутомобилчића и играчки алата. А опет и дечаци очигледно воле да се играју са луткама и колицима, само што се те играчке обично не купују за њих.